Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Template and Design Editing By:
@ Serikandisufi Design @

Powered by Blogger

Wednesday 21 January 2009

Lensa Kita Bersaudara

Gimik Pelancaran Kempen Kita Bersaudara Di Sambutan Tahun Baharu
“Hijrah Dirai, Masehi Dinanti – Kita Bersaudara” Di Stadium Muhammad IV, Kota Bharu, Kelantan Pada 31 Disember 2008 Disempurnakan Oleh YAB. Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat.


Percikan Bunga Api Menjelang 1 Januari 2009
Juga Sebagai Mengiringi Pelancaran Kempen Kita Bersaudara


Kunjung Hormat Sekretariat Kita Bersaudara
Ke Pejabat YAB. Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat
Sebelum Meneruskan Program Rahsia 3C - Kita Bersaudara

Aiman Athirah Selaku Ketua Penerangan & Pengarah Bersama Kempen Kita Bersaudara Sedang Memberikan Briefing Kepada YAB. Tuan Guru Berhubung Kempen Kita Bersaudara. Seterusnya Mendapatkan Nasihat, Pandangan & Tunjuk Ajar Daripada Tok Guru. Turut kelihatan ialah YB. Dr. Siti Mariah Mahmud, AJK PAS Pusat.


Tuan Guru Memberikan Nasihat & Harapannya Agar Penggerak PAS Di Semua Peringkat Berusaha Memperbanyak Serta Mempelbagaikan Program Bersama Masyarakat Bagi Menerangkan Mereka Tentang Kecantikan Islam.
Bersama Memanjatkan Do’a Ke Hadrat Allah Agar Diberikan Kekuatan & Pertolongan Daripada SisiNya Dalam Menggerakkan Usaha Penerangan Dan Dakwah Di Kalangan Masyarakat . ( Pimpinan DMPP yang juga hadir dalam sepanjang program di Kelantan ini ialah : YB. Hjh. Siti Zailah Mhd. Yusoff, YB. Dr. Siti Mariah Mahmud, YB. Dr. Halimah Ali Abdullah [Pengarah Bersama], YB. Puan Wan Ubaidah Omar,YB. Senator Mumtazd. Nawi, Puan Hjh. Rosiah Salleh, Puan Hjh. Kintan Man, Sdri. Sti Hajar Mohd. Ghazali serta Ahli Jawatankuasa LPD & LPN DMPP ).

Rombongan Sekretariat Kita Bersaudara Bergambar Kenang-Kenangan Dengan YAB. Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz & Isteri.
Sekretariat Sedang Sibuk Memunggahkan Hadiah-Hadiah Yang Akan Diberikan Kepada Para Peserta Untuk Program Rahsia 3C – Kita Bersaudara, KB Mall, Kelantan, 1 Januari 2009 .

Hadiah Dibawa Masuk Ke Dalam KB Mall

Kempen Kita Bersaudara terus mendapat sambutan menggalakkan daripada pelbagai lapisan masyarakat Malaysia. Selepas dilancarkan oleh YAB. Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam Sambutan Tahun Baru ”Hijrah Dirai Masehi Dinanti..Kita Bersaudara” pada 31 Disember 2008 di Stadium Muhammad IV, Kota Bharu Kelantan, Kempen ini meneruskan lagi acara sulungnya bertempat di sebuah pusat beli belah iaitu KB Mall dengan program Rahsia 3C...Kita Bersaudara pada 1 Januari 2009 yang lepas.

Sasaran program Rahsia 3C...Kita Bersaudara ini adalah para pengunjung pusat membeli belah KB Mall khususnya generasi muda dengan menampilkan pendekatan berhibur sambil menguji minda.

Kepetahan gandingan dua pengacara yang juga aktivis PAS iaitu Sdr. Azman Mat Daham dan Sdri. Huda telah berjaya menarik perhatian para pengunjung yang turut disajikan dengan pelbagai acara termasuklah soalan-soalan yang menguji pengetahuan am serta mengasah IQ serta EQ para peserta.


Rahsia 3C- Kita Bersaudara

Tarik Perhatian Para Pengunjung Pusat Membeli Belah KB Mall



Sejumlah 100 set hadiah telah diberikan kepada para peserta yang mengambil bahagian termasuklah kanak-kanak yang berusia kurang lebih 10 tahun. Majlis juga diserikan lagi dengan kemunculan seorang pengacara TV dan penyanyi remaja iaitu Hafiz Hamidun, bekas anggota sebuah kumpulan nasyid tanah air iaitu UNIC.






Selari dengan situasi semasa yang menuntut kepekaan semua pihak, Sekretariat Kempen Kita Bersaudara juga telah melebarkan solidaritinya dengan menerima pelawaan untuk turut serta dalam beberapa program berkaitan Isu Selamatkan Gaza (Palestin).

Turut Serta Menjayakan Himpunan Aman “Rise For Gaza”,
Di Stadium Melawati, Shah Alam Selangor Pada 10 Januari 2009





Sedang Memasang Bendera Palestin Bersama Dengan Seorang Pelajar Palestin Yang Menuntut Di Malaysia.


Ini termasuklah program Himpunan Aman ”Rise Fo Gaza” yang dianjurkan oleh sebuah badan NGO, Aman Palestine pada 10 Januari 2009 bertempat di Stadium Melawati, Shah Alam Selangor. Jualan amal bahan-bahan Kempen Kita Bersaudara juga telah dibuat dan hasilnya sedang dikumpulkan untuk membantu Misi Kemanusiaan Palestin.




Dua Orang Petugas Sedang Sibuk Membuat Jualan Amal Bahan-Bahan Kempen Kita Bersaudara Bersempena Himpunan Aman “Rise For Gaza”, Di Stadium Melawati, Shah Alam Selangor Pada 10 Januari 2009. Hasil Jualan Disumbangkan Untuk Tabung Kemanusiaan Palestin.


Solidariti Save Gaza, Tzippi Livni & Isreal – GO TO HELL!!!



Kempen Kita Bersaudara juga telah mengiringi penghantaran Memorandum Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Rakyat Kepada PM pada 5 Januari 2009 yang menuntut agar satu sidang tergempar Dewan Rakyat bagi membincangkan isu keganasan Israel di Gaza, Palestin. Sambutan baik juga jelas diberikan oleh semua ahli YB. kepada kemunculan Kempen Kita Bersaudara ini.




Mood Kita Bersaudara juga telah mengiringi gerakerja bagi membantu memenangkan calon PAS (Pakatan) dalam PRK P.036 Kuala Terengganu. Sekretariat Kempen Kita Bersaudara telah membekalkan lebih 500 set bahan-bahan Kempen Kita Bersaudara untuk digunakan serta dipakai oleh para Pimpinan dan petugas khususnya DAP dan keADILan.

Turut tidak ketinggalan ialah Kelab Penyokong PAS yang juga hadir dengan semangat ”Nam Sagodarghel” (WE ARE BROTHERS) dan ”Makkal Sakthinya” (PEOPLE’S POWER) turut membantu merayu undi khususnya pada hari pembuangan undi, 17 Januari 2009.


1 comment:

  1. salam akak..di mana saya boleh beli mafla hijau "kita bersaudara" yg akak pakai tu

    -matjang-

    ReplyDelete