Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Template and Design Editing By:
@ Serikandisufi Design @

Powered by Blogger

Tuesday 4 August 2009

Salah Guna Kuasa Polis - Penahanan Haram Menyalahi Undang-Undang



Ketika kejadian ini berlaku, saya baru selesai membelikan air untuk seorang sahabat dan kemudian pergi ke kiosk handphone berhampiran untuk membeli cover handphone. Tidak lama kemudian saya mendapat panggilan daripada Nash agar kembali segera ke tempat duduk kami kerana polis telah "merampas" IC dua orang pimpinan Wanita PKR.
Bila menghampiri tempat itu saya signal angkat kepala tanda bertanya kenapa dan ada apa. Sambil berdiri memehatikan kira-kira 5 kaki ke belakang daripada kepungan polis. Tiba-tiba seorang SB memberikan signal kepada CID dan menunjuk ke arah saya. Secara tiba-tiba CID tersebut mendepakan tangannya dan cuba "menggolongkan" saya dalam kepungan mereka. Saya bertanya kepada pihak polis adakah kami ditahan? CID wanita yang bertugas mengatakan tidak tetapi polis hanya mahu membuat "documentation". Namun, akhirnya kami dipaksa menaiki trak polis yang tiba khusus untuk membawa kami ke lokasi yang juga tidak dimaklumkan. Justeru, kami melaungkan ungkapan Hidup Rakyat dan MANSUHkan ISA untuk menarik perhatian semua dan sebagai signal bahawa kami membantah penahanan haram ini.
Saya tidak akan bercerita panjang di sini memandangkan kami telah didakwa di mahkamah dengan tuduhan berhimpun secara haram meskipun di situ jelas tiada sebarang perhimpunan. Kes kami akan mula dibicarakan pada 4 September 2009 di Mahkamah Sesyen Jenayah 5, Kompleks Mahkamah Jalan Duta, KL. Itu kes pertama.
Manakala Kes kedua tuduhan bahawa saya, nash dan norlaila tidak mempunyai IC (yang hampir-hampir menghumban kami ke Penjara Kajang untuk tempoh semalam - dan kami percaya memang itu niat Polis bagi menakutkan dan emosi + mental torchure) akan dibicarakan pada 10 September 2009, di Mahkamah Majistret 10 juga di Kompleks Mahkamah Jalan Duta, KL.
Jadi, saya tidak akan bercerita di dalam blog ini, di Majlis Penerangan yang lain insyaAllah. Cuma, rumusan saya sebagai seorang pengamal Sains Politik dan juga aktivis, Penahanan kami ini merupakan satu PENAHAHAN HARAM.
Sebelum ditahan pada 1 ogos 2009 yang baru lepas ini, saya punya kesungguhan 100% untuk turun kepada rakyat di seluruh negara bagi menceritakan kedzaliman Regim BN dan salah guna kuasa polis yang berlarutan. Tetapi selepas pengalaman reman 3 hari dua malam (pengalaman reman yang kedua dalam hidup saya) ; saya kini mempunyai semangat dan azam berlipat kali ganda : 1000% untuk turun ke khalayak rakyat bagi menceritakan kejahatan Regim BN dan salah guna kuasa serta kemunafikan Polis! Nah, alhamduliLlah...Najib 1 Malaya sebenarnya sedang "menempah keranda dan liang lahad" untuk BN dan sekutu-sekutunya DITALQINKAN sepenuhnya pada PRU13 akan datang. Hidup Pejuang dan Perjuangan Rakyat! Allahu Akbar!!

2 comments:

  1. salam...teruskan perjuangan....kami bangga dengan kekentalan semangat kalian....

    ReplyDelete
  2. masuk lokap pastu kecoh...
    LABEL ORG PELACUR...
    JIJIK DGN PELACUR....
    you are no better...claiming yourselves suci dan bersihh...
    ko ingat ko masuk lokap nak dpat layanan 1st class nak kena kasi special room???kubur kau nanti pun same je ngan kubur pelacur tu...
    pakai tudung tapi NIAT & PEMIKIRAN lowww level....
    kau datang dari tanah je wehhh...
    same je...
    WELCOME TO THE REAL WORLD...
    bukalah matamu...
    jgn duduk terperuk dalam korang punye tempurung...

    ReplyDelete