Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Template and Design Editing By:
@ Serikandisufi Design @

Powered by Blogger

Sunday 25 May 2008

NAKBAH: Hanya Segelintir Umat Islam Yang Prihatin..Di Mana Silapnya?






1 comment:

  1. Assalamualaikum.
    Kesatuan Ummat Islam tidak benar-benar wujud sehingga memberi lebih ruang untuk dimonopoli oleh NGO Barat isu-isu kemanusiaan dan hak-hak warga Palestine khususnya di Gazza yang disekat ekonominya sehingga ia menjadi fokus tahunan sejak berabad untuk dijadikan medan seruan keamanan terus dicari peneraju utama untuk dinobatkan sebagai pencinta kedamaian.
    Kesempatan dan peluang dari hubungan diplomatik tidak memperlihatkan kesungguhan memimpin yang didasari sepenuhnya untuk dihasilkan cara bagaimanakah sesuatu masalah upaya ditangani dengan tidak mengabaikan hak-hak rakyat Palestine untuk berwarganegara.
    Ketidakseimbangan media berperanan yang meninggalkan kesan untuk massa berpihak tanpa mengetahui isu sebenar juga menerbitkan persoalan bagaimanakah kemajuan perkembangan teknologi maklumat upaya mencorakkan pemikiran yang adil benar di alaf ini?
    Menjadi kewajipan kita bersama untuk terus peka bahawa selamanya muslimin tidak boleh terus dipisahkan dari turut terlibat untuk lebih berperanan mengenai hal-ehwal yang berlaku di peringkat antarabangsa..

    ReplyDelete