Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Template and Design Editing By:
@ Serikandisufi Design @

Powered by Blogger

Monday 2 June 2008

Enam Hari Yang "Diam"

Enam hari saya diuji dengan hilangnya nikmat kesihatan. (Sebenarnya setelah sakit selama lebih 3 bulan). Untuk terus “diam” berada di dalam rumah bagi tempoh tersebut sememangnyalah bukan suatu tempoh yang singkat kepada orang seperti saya. Dalam tempoh itu, saya hanya melihat dunia luar dari kaca televisyen, dengan menonton semua rancangan berita dan membaca beberapa bahan semasa.

AlhamduliLlah saya juga masih boleh melayari laman-laman internet menerusi telefon bimbit. Dan hampir kesemua isu-isu semasa termasuklah yang hangat dibahaskan di parlimen, mampu terus saya ikuti, walau barangkali dengan kemampuan fokus yang berbeza lantaran upaya kesihatan yang berbeza.

Seorang sahabat yang juga saya anggap sebagai kakak iaitu Hajjah Atiah Ahmad, Ketua Dewan Muslimat PAS Negeri Johor secara tidak sengaja mengetahui keadaan saya. Begitu juga sahabat saya yang juga bekas Ameerah saya ketika berada di kampus, DR. Ida Idayu. Kedua-duanya menghantar doa yang semulusnya. Saya tahu ramai sahabat yang mukhlis juga turut mendoakan…. Mudah-mudahan doa yang semulusnya dikembalikan Allah kepada mereka…

Helaian hari yang panjang itu menyebabkan saya tekad untuk Isnin kelmarin,kembali memasuki pejabat walau bagaimanapun keadaan saya. AlhamduliLlah. Kelmarin dan hari ini saya berada di sini,di bilik pejabat saya untuk meneruskan kerja-kerja yang “menggeletek”, menunggu sentuhan saya.

Justeru, saya faham blog yang baru muncul ini sudah agak kering…tiada semaian air daripada bait kata-kata dan perkataan. Juga kehilangan ulasan. Bagi sahabat-sahabat, teman-teman dan kawan-kawan yang menjadikan blog ini sebagai salah satu blog yang akan dibuka pada setiap hari,percayalah pena perjuangan itu tidak terhenti dalam tempoh 6 hari yang uzlah. Cuma,nantikan sahaja. Jemari ini masih bertatih menghimpun segala kekuatan untuk memastikan saudara dan saudari semua boleh membaca ulasan dan pandangan saya….kerana hakikatnya baju kurung sekolah itu TIDAK PANAS walau YB. Lembah Pantai berpandangan begitu. Dan cadangan PKPIM TIDAK SIMPLISTIK DAN TIDAK KURANG EFEFKTIF walau Wanita JIM merumuskan begitu… kita akan bicara…..

No comments:

Post a Comment