Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Template and Design Editing By:
@ Serikandisufi Design @

Powered by Blogger

Monday, 18 August 2008

Ramlang Porigi, Imam Masjid Wilayah Yang Menjadi Saksi Kepada Majlis Mubahalah Saiful Bukhari Azlan Merupakan Pengundi Berdaftar P-044..!

Adakah Ini Suatu kebetulan ????

Kad Pengenalan : 790726-12-5443
Nama : Ramlang bin Porigi
Tarikh Lahir : 26 Jul 1979Jantina : Lelaki
Lokaliti : 044 / 12 / 06 / 005 - Pondok Penanti MK 20
Daerah Mengundi : 044 / 12 / 06 - Penanti
DUN : 044 / 12 / - Penanti
Parlimen : 044 - Permatang Pauh
Negeri : Pulau Pinang

Agak-agak korang la...ada tak kemungkinan adanya 1 komplot nak menggagalkan usaha DSAI memenangi PRK P-044? ikut apa yang aku perhatikan, macam ada je... majlis sumpah buat secara tergesa-gesa. .. yang terlibat pulak menyamar sebagai Imam Masjid Wilayah padahal cuma pembantu Hal Ehwak Agama je... Dah tu yang menyamar & bersekongkol tu pulak... PENGUNDI BERDAFTAR P-044.Lu fikir la sendiri..!-- Berjuang,berjuang, berjuang dan terus berjuang!!!

Sumber : http://www.perisik- rakyat.com/

9 comments:

  1. sampai mcm tu sekali penipuan depa..

    apa2pun lagi terasa macam nak pi permatang pauh la ni jugak.kami sekeluarga baru balik awal pagi tadi..and plan nak pi lagi weekend ni..

    ReplyDelete
  2. Salam..

    Salah ke Us. Rasmlang Porigi ni mengundi di kawasan dia? Utk pengetahuan semua, Us. Ramlang ni memang pengundi di kawasan P44 Permatang Pauh... x caya? cuba check semakan daftar pemilih sebelum ini (http://daftarj.spr.gov.my/daftarj/) dan bukan yang khas untuk permatang pauh, yg t elah diupdate (http://daftarj.spr.gov.my/permatangpauhNEW/prayakecil.aspx)

    Anda akan dapati nama beliau juga memang tertera di situ.. Ini bermakna dia bukan saja2 'dihantar' untuk mengundi hanya pada kali ini!

    Ust Ramlang juga memang seorang kakitangan Masjid.. x caya carilah nama dia dalam Jakim..

    Dan untuk memastikan ust Ramlang bukan pengundi hantu, bukak http://www.ahliumno.com.my dan check IC Ust Ramlang.. tertera di situ Ahli Pemuda UMNO bahagian Bukit Mertajam! Bukit Mertajam berada di DUN Penanti dan ia berada di Parlimen Permatang Pauh!.. adakah salah untuk beliau mengundi?

    Adakah salah org UMNO menjawat jawatan Imam Rawatib di masjid2?

    Adakah salah orang yang dilahirkan di Sarawak, membesar di Pulau Pinang, bekerja di KL dan balik mengundi di kampung halaman?

    Sebelum menuduh, baik siasat dan perhati betul2..

    Wassalam

    ReplyDelete
  3. hentikanlah fitnah ni!

    utk pengetahuan korg..

    ustaz ramlang porigi mmg imam kt masjid wilayah..
    x caya? g sana sendiri, tgk ngn mata kpl, tnya org2 sana..
    pastu jumpa dia, jgn lupa minta maaf lol..

    ttg jwtn dia sbg pembantu hal ehwal islam, ye mmg btul itu jwtn dia. tp tugas dia sbg imam..
    tau kn apa beza jwtn dan tugas? klu xtau g skolah balik...

    knp dia mngundi kt pmatang pauh?
    ok..dia mmg pngundi bdaftar kt sana cos sblum jd imam masjid wilayah dia dok n bkerja kt sna..

    mmg dia org sabah, tp dia membesar kt penang..n dia adlh x-student pondok penanti

    mcamana akau tau kisah dia? aku classmate dia kt pondok penanti dulu!

    so jgnlah nak fitnah dia lg!!!

    ReplyDelete
  4. tokapi dan ibnuadnan ni memang diupah kut untuk menafikan serangan2 maya berkenaan c ramlang ni...

    semua laman @ blog yang ade menyentuh pasal c ramlang ni ade komen drpd kedua2 orang ni, x caye, cube pg cek...

    dan yang paling malang sekali buat tokapi dan ibnuadnan ni, banyak sangat blog yang menyentuh pasal c ramlang ni, TERLALU BANYAK, hinggakan dorang berdua ni hanye mampu copy komen diorang tu, then paste jer...

    x caye? masuk yang ni, dah berpuluh2 kali aku terbace komen yang same kat blog yg berlainan...

    ReplyDelete
  5. aku x dbayar pn..
    berfikir dgn ilmu, bkn dgn hati

    anyway knyataan Ustaz Ramlang da kuar kt malaysiakini..g la usha

    ReplyDelete
  6. Ramlang Porigi pulak jadi popular. Padahal dia hanya sekadar saksi untuk sumpah Saiful Bukhari. Saksi bukan pengadil. Saksi juga bukan penghukum. Salah atau betul sumpah saiful bukhari, peduli apa bagi diri saksi seperti Ramlang.

    Kita juga saksi yang menyaksikan sumpahnya Saiful Bukhari. Bezanya, Ramlang menjadi saksi dengan mata kepalanya sendiri sumpah berkenaan. Sedangkan kita hanya menjadi saksi berdasarkan rakaman di TV.

    Orang kata, angkara politik manusia sanggup berbunuhan. Sanggup pulau memulau. Sanggup bercakaran sesama sendiri. Sanggup lakukan apa sahaja.

    Hakikatnya bukan politik saja, tapi sikap taksub dan melampau itulah puncanya. Dalam apa halpun, sikap melampau dan keterlaluan boleh membawa bala. Org cerdik boleh jadi dungu. Sikap tidak rasional akan menguasai diri.

    Ramlang, sebelum ini hanya dapat kita lihat wajahnya di kaca TV setiap sebelum khutbah Jumaat dibacakan. Dia duduk sebaris dengan imam-imam lain dan sidang jumaat yg hadir. Dia tidak buat apa-apa kecuali duduk diam. Kamera TV akan bergerak sepintas lalu dan wajahnya sepintas lalu juga akan muncul di TV. Ramai orang tidak perasan akan kewujudannya pun.

    Sekarang ini Ramlang sudah popular. Dipopularkan oleh sebahagian portal politik dan blog-blog politik. SMS tersebar di sana-sini menyebut2 namanya.

    Puncanya mudah.

    Kerana terlalu marahkan Saiful Bukhari, bukan setakat Saiful Bukhari yang dimarahinya, malah saksi yang menyaksikan sumpah mubahalahnya pun turut diseret sama. Habis latarbelakang Ramlang disiasat dan dilondehkan. Kemudian beliau dikait-kaitkan dengan pelbagai andaian. Ada yang mengaitkannya sebagai sebahagian dari konspirasi.

    Dikorek-korek oleh mereka, dia ini imamkah. Atau menyamar sebagai imamkah. Atau dan atau..

    Oleh kerana Ramlang berasal dari Sabah yang dan menjadi pengundi Permatang Pauh, maka dikaitkan bahawa beliau dihantar dari sana ke Permatang Pauh sebagai pengundi hantu atau sebagai agen untuk menjayakan konspirasi.

    Kebetulan Ramlang adalah ahli UMNO, maka macam-macam benda yang diandaikan.

    Saya fikir, sewaktu Saiful Bukhari bersumpah itu, kalau kebetulan mereka melihat ada seekor semut yang lalu di situ, maka sudah pasti semut itu juga akan dikatakan sebagai salah satu ‘barua’ yang sedang menjayakan konspirasi terhadap DS Anwar.

    Sudah tentu semut itu dituduh sebagai pengundi hantu atau dihantar khas dari hutan mana entah untuk menghapuskan DS Anwar.

    Juga mereka akan menyiasat siapakah semut itu? Mereka akan mempertikaikan tahap ke’semut’an semut itu. Semutkah semut itu. Atau semut-semut kah semut itu. Atau semut yang disemutkan sebagai semut kah? Atau yang disemut-semut-kan sebagai semut-semut kah?

    Saya Kenal Ramlang

    Dirinya, abangnya dan adik-adiknya cukup saya kenali. Isteri Ramlang juga saya kenal. Abang dan adik-adik isterinya juga saya cukup kenali.

    Saya yakin, tuduhan-tuduhan jahat ke atas beliau adalah tidak benar dan tidak berasas samasekali.

    Wahai kawan-kawan, bersederhanalah dalam segenap hal. Sikap melampau membawa padah!

    petikan dari http://al-ahkam.net/home/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=90120

    ReplyDelete
  7. Salam...

    especially to ibnuadnan :

    sila lah bertandang ke laman saye dan kite bincangkan perihal mubahalah ini dengan lebih terbuka...

    sila cari entri bertajuk "tertib mubahalah" di laman saye...

    p/s : saudara ingat, kalau DSAI itu terbukti bersalah dan BETUL beliau meliwat (bersandarkan hujjah dan bukti yang kukuh), kami nak ikut dia? jwpnnya sdh pasti TIDAK! tapi, soalnya di sini, kalau saudara yakin sangat dgn c saiful tu, atas sandaran bukti dan hujjah APA? turun ke medan dan persembahkan kebenaran, itu yang kami mahu! simpan2 bukti untuk ape? bekalan senjata di kemudian hari? bukti dan kebenaran itu hak rakyat! pegi simpan dalam poket buat APE???

    (saye pun tertanye2 jgk kenape sume org pecaye? ape yg buat diorg pecaye? kalau ade bukti yg saye terlepas pandang, tolonglah sedarkan saye...tapi, bile tanye mcm ni, sume PAKAT SENYAPPPP je...yang korang tau, menyalak je...)

    sekali lagi, jemputlah...

    ReplyDelete
  8. Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. (Al-Hujuraat:6)

    ReplyDelete
  9. Salam...

    My latest post :-

    1. Tsunami Ekonomi ; inflasi pada ukuran 8.5 d skala richter!

    2. Hijab Sang Pencinta

    3. Hari2 Sumpah! Sumpah2 Hari2! Apa Nak Jadi?

    4. Media Arus Perdana vs Media Arus Alternatif

    p/s : baca, jgn x baca! hehee ;)

    ReplyDelete