Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Template and Design Editing By:
@ Serikandisufi Design @

Powered by Blogger

Sunday 21 September 2008

Menyelami Susah Derita Hidup Rakyat Di Dalam Program Singgah Ifthar Musim Kedua - Selatan Tanah air

Salam.

AlhamduliLlah. Saya dan beberapa orang Ahli Jawatankuasa Kerja Dewan Muslimat PAS Pusat ditemani oleh tiga orang adik Muslimat Muda yang cergas telahpun berjaya menamatkan Ekspedisi Singgah Ifthar ke negeri-negeri di Selatan tanah air ; Melaka pada 19 September, Johor pada 20 September dan diiukti oleh Negeri Sembilan pada 21 September 2008 bersamaan 21 Ramadhan 1429H.

Saya tidak akan menceritakan secara terperinci perjalanan kami dalam tempoh 3 hari tersebut. Cukuplah saya katakan di sini, alhamduliLlah atas segala pengalaman pahit manis itu dan alhamduliLlah atas pamitan insaf yang hadhir di hati-hati kami semua.

AlhamduliLlah juga lantaran Allah meminjamkan kekuatan buat kami untuk sabar menyelusuri realiti kehidupan rakyat di bawah sana meskipun cuaca sepanjang program terasa sangat panas.

Namun wajah-wajah gembira para insan susah dan mengharap (yang saya percaya terkejut dan terharu melihat kehadiran kami ke muka pintu rumah mereka) bagi menyampaikan sumbangan barangan keperluan harian mereka ; begitu mengubati keletihan kami berjalan dari rumah ke rumah.

InsyaAllah, saya dan sahabat-sahabat berhasrat untuk mengemukakannya kepada para khalayak akan perjalanan krew Singgah Ifthar Musim Kedua ke Selatan Tanah Air untuk tontonan dalam bentuk video klip nanti, InsyaAllah.

Bersama ini saya sertakan beberapa gambar realiti hidup rakyat dibumi Selatan....













No comments:

Post a Comment