Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Template and Design Editing By:
@ Serikandisufi Design @

Powered by Blogger

Tuesday 26 August 2008

Berapa Peratus Sebenarnya Pengundi Yang Keluar Mengundi Di PRK P.44 Permatang Pauh???



Sejak pulang ke rumah petang kelmarin saya terus mengikuti perkembangan dari semasa ke semasa berhubung PRK P.44 Permatang Pauh. Informasi dari Jentera Pilihan Raya HalWa Pulau Pinang dan sahabat-sahabat di Permatang Pauh terus-terusan menjadi tetamu setia mobile phone saya.

Sejujurnya, PRK ini buat saya benar-benar gementar. Apa tidaknya, selaku generasi muda Malaysia yang bakal meraikan Kemerdekaan ke-51 tahun saya mahu melihat PERUBAHAN berlaku dalam lanskap politik negara ini. Sesungguhnya ia sudah tidak tertanggung lagi.

Sehingga jam 9.45 malam, saya sudahpun mendapat keputusan penuh. Namun, ada sedikit kepelikan dalam semua angka yang saya terima khususnya yang terakhir itu!

Berdasarkan pengumuman rasmi SPR, sejumlah 65.25% pengundi yang keluar mengundi dalam PRK tersebut.

Ingat 65.25% atau bersamaan 38,144 pengundi !

Berdasarkan rekod rasmi SPR juga, Jumlah keseluruhan pengundi P.44 Permatang Pauh pula ialah 58,459 orang pengundi!

Diberitakan kepada kita semua oleh SPR bahawa undi yang diterima oleh setiap calon adalah seperti berikut:

DSAI - PKR - Pakatan Rakyat = 31,195 undi

Arif - BN = 15,524 undi

Hj PI - AKIM = 92 undi

Undi Rosak = 447 undi
_________________________

Jumlah Keseluruhannya = 47,258 undi ! Atau Bersamaan 80.83% !!!!

Well,....WHAT'S GOING ON???

Mana satu yang benar??? SPR kena jawab!

Coz, kalau benar yang keluar mengundi hanya 65.25% @ 38,144 pengundi DAN DSAI memperolehi jumlah pengundi sebanyak 31,195 undi... meaning that :

38,144 - 31,195 = 6,949 - 92 - 447 = 6,410 - INI UNDI YANG DIPEROLEHI OLEH ARIF/BN !!!

So, MAJORITI SEBENAR DSAI/ PKR/ PAKATAN RAKYAT = 24,785 Undi !!!!


Petugas Polling Agent & Counting Agent Pakatan must check dan SPR WAJIB JAWAB!




No comments:

Post a Comment